Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortalliGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM)

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Linkin P@rk
X-ADMİN
X-ADMİN
Linkin P@rk


Erkek
Mesaj Sayısı : 89
GeRÇek İSiM : ZONETURKWORLD
LEVELX :
NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Left_bar_bleue96 / 10096 / 100NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Right_bar_bleue

RuH HaLi :
NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Left_bar_bleue99 / 10099 / 100NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Right_bar_bleue

SPEED : NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) 2810
ULKE : NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) 110
Kayıt tarihi : 29/12/07

LEVEL
ZONETURK: THEZONETURK

NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Empty
MesajKonu: NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM)   NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Icon_minitimeSalı Ocak 01, 2008 12:36 pm

Günümüz arabalarında ve özellikle spor arabalarda kullanabileceğimiz anında ve istediğimiz zaman 100+ beygir gücü veren bir gaz püskürtme sistemi:

Bir motor yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter daha fazla beygir gücü elde etmek istiyorsanız daha fazla yakıt yakın böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetlice itecektir çok basit bir sistem. Herşeyden evvel tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene gerek duyarlar daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen vermeniz gerekecektir. Hemen hemen tüm motor performans ürünleri yakıt ve oksijen akışını arrtırarak gücü yükseltirler.

Dünya'da, deniz seviyesinde soluduğumuz havanın %78'i Nitrojen (Azot), %21'i Oksijen ve %1'i diğer gazlardan meydana gelmiştir. Nitrous Oxide (N2O) dünya atmosferinde bulunan başlıca iki bileşimden elde edilmiştir.

NOS = (N2O) yanıcı olmayan soğutucu özelliğe sahip yanma hücrelerine daha fazla oksijen girmesini sağlayan bir gazdır. Basit olarak Nitro aynı zaman dilimi içinde daha çok miktardaki yakıtı yakmamızı sağlar ve bu da artı beygir gücüdür. Enerji Nitrous'dan değil benzinden gelir.
NOS hakkında bilinmesi gereken en önemli nokta Nitrous'un yakıt olmadığıdır. Yakıt buharlaştığında daha iyi yanar, yakıt yanma yüzeylerini atomizasyon ile daha çabuk buharlaştırırsak yanma yüzeylerini çoğaltarak genişletmiş oluruz. Cool Can ve Intercooler'ın da amacı havayı soğutarak daha yoğunlaştırırmak ve böylece ekstra bir güç meydana getirmektir.

Nos Nasıl Çalışır:

Nos gazı 2 bölüm NİTROJEN (Azot) ve bir bölüm OKSİJEN'den ibarettir. Yoğunluk olarak %36'sı oksijendir. Motorun içerisinde yaklaşık 572 fahrenaytta nitro bölünerek içindeki oksijeni serbest bırakır, bu extra oksijen daha fazla yakıtın yanmasını temin ederek ilave güç yaratır. Nitrojen (Azot) ise yanma işleminin kontrolune yardımcı olarak artan silindir basınçlarına koruyucu kalkan ve nemlendirici etkisi yaparak iç soğuma etkisi ile motor giriş ısısını 60-75 Fahrenayt derece düşürerek iç soğuma etkisi yapar.

Karburator altına koyulan bir plate ve bu plate'in ortasından geçen püskürtücü hat, bu püskürtücü hatta giren hortumun ucuna takılan meme (ayarlı), NOS ve Benzin Solenoid'i, NOS Hattı, Devre Şalteri ve Atış Şalteri, NOS Tüpü, NOS Sistemini oluşturur.

Yukarıdaki şekilde de görüleceği üzere sistem; bagaja konulan bir tüpten, motor bölümüne çekilen hat yardımıyla karburator ve emme manifoldu arasına takılan bir plate ve püskürtmeyi sağlıyacak Nos ve Benzin solenoidi ile irtibatlandırılmış sürücünün elinin altındaki bir şalterle (tetik) istediği zaman devreye sokabildiği bir güçtür.

NOS sistemi genelde hertürlü motorda rahatlıkla kullanılabilir. Pistonlar ufak aplikasyonlarda döküm (cast) olabilir, büyük beygirli aplikasyonlarda (200 ve üzeri HP) ise dövme (Forged) piston kullanılması tavsiye edilir. Nitrous gazı enjektörlü arabalarda memeler yardımı ile her porta ayrı ayrı püskürtülebilir. Çeşitli beygir güçlerine göre sistemleri ve yine bunlarında uygulanacak motor güçlerine göre püskürtme memelerinin çeşitli boyları vardır. Genelde sağlıklı bir uygulama için 1500-2000 RPM'den sonra püskürtme yapmak tavsiye edilir. Daha fazla benzin vermeden Nitro püskürtürseniz motorun normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nispetini hızlandırmış olursunuz. Bu da çok geçmeden pistonlarda harabiyet verici detonasyona sebep olur.

Standart performans parçalarının tamamı motor üzerine ekstra stres koyarak sürekli daha fazla yakıt sarfiyatı yaparlar. NOS sisteminde ekstra stress yakıt sarfiyatı ve sürüş problemi yoktur. Çok yüksek akışlı sistemlerde ateşleme sistemine bazı ilaveler ile (örneğin; avans ve rotar zamanlayıcısı) takılması çok basittir.

100 HP civarında istenildiği zaman ve anında güç almak için çok çok ucuz bir sistemdir. Türkiye'de Nitrous gazı (N2O), “sanayi gazı” dolum firmalarınca kolaylıkla doldurulabilir ve maliyet açısından en ekonomik beygir gücü sağlayıcısıdır.

Güvenirlilik: Nos sistemi genelde her ebaddaki motorlarda güvenle uygulanabilir Ana temel standart motorlarda;

4 Silindirli motorlar 60-100 Hp.

6 Silindirli Motorlar 75-150 Hp.

8 Silindirli (Small Block) Motorlar 125-150 Hp.

8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp. ekstra Güç artırımını kabul ederler.

Bu verilen değerler modifikasyon hiç yapılmamış veya çok az yapılmış (cast) normal standart pistonlu ve Kranklı motorlarda güvenle kullanılabilir.

Fiyat mukayesesi için standart uygulamalı bir nos kiti 600-1250 dolar civarındadır. Nos şu anda Amerikada kullanılan her yüz Amerikan Klasik Spor otomobilinden (Muscle car) 60'nda mevcuttur, ve 50 eyalette yasaldır hiçbir emisyon artığı ürettmezler.

Türkiye genel distribütorü RPM yine ufak hacimli 1000-1400cc. gibi aplikasyona uygun Sneaky Pete isimli 2-3 sıkımlık sadece tek nos memesi ile işletilen kitlerinde satışını yaptıklarını ve kullanıcılarının memmun olduklarını bildirmişlerdir.fakat çabuk biten tüp sorunu da göz ardı edilmemelidir.

Genellikle hertürlü otomobile uygulanan Nos sistemleri mevcuttur. Doğru uygulama için yinede teknik servisimize müracatla otomobilinize en uygun kiti seçebilirsiniz.

Nitro Oksid dünyasına hoş geldiniz. Biz Nitro Oksid Sistemleri şirketinin çalışanları olarak katoloğumuza birkaç dakika bakmanızdan dolayı teşekkür ederiz. Nitro sistemlerimiz ve ilgili ürünlerimizin dünya üzerinde bulunabilecek en iyi kalitede performans ve değerde olduğuna inancımız büyüktür. Bu iddiada bulunabiliyoruz çünkü yaklaşık 20 yıldan beri nitro sistemleri ve ürünlerini üretmekteyiz. Bunun kattığı değer, şirketimizin tarihi boyunca birikmiş olan geniş tecrübemizdir. Otomotiv dünyasında bulunabilen gerçek bolt-on performans istenen ürünlerin çoğu arasında bizim nitro sistemlerimizden birinin sağladığı bir güç arttırımının dramatik neticeleriyle mukayeseye yaklaşabilen sadece birkaçı bulunur. Bizim dünyaca meşhur NOS logomuzu taşıyan bir nitro sistemimizi taktığınızda hem kolaylık hem de güvenirliliğe sahip olur ve herkesin istediği bir şey olan GÜÇ'ün ne kadar kolayca üretilmiş olduğuna şaşarsınız!
Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz. Nitro sistemine herbir beygir gücü için bir dolar esasıyla bakarsanız, NOS'dan alınan bir nitro sisteminin kıymetli yatırımızın herbir doları için en büyük değeri temin ettiğini göreceksiniz. Yıllar boyunca var olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat içerisinde 50 ila 500 beygir gücü ilave etme yeteneğine sahip ürünlerimizden performansçılar ve yarışçılar gibi çoğunluğun etkilendiğini bize ispatlamıştır. Uygulamanız için doğru sistemi dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS sisteminizi harekete geçirerek motorunuzun hacmını iki katına çıkartmayla mukayese edilebilecek bir performans artışı ve güvenlik faktörü yönünden emin kılınmış olacaksınız.

NOS özellikle Amerikan arabaları için hazırlanmış bir sistem değildir. Sadece Amerika modifiye işinde daha istekli olduğundan kullanılan sistemlerin dağılımı daha geniştir. Uçaklarda, motorsikletlerde ve marine'de de kullanılmaktadır.

Herhangi bir otomobilde motorunun bileşenleri sahip olduğu güçten daha fazlasını üretebilir veya kaldırabilir. Fakat imalatçı firmalar otomobilin her şartta aynı performansı verebilmesi veya yakıt ekonomisinin düşük seviyede tutalabilmesi için ortalama bir beygir gücü ile üretim yaparlar. Aslında motora egzantrik ve manifold ile daha fazla hava girişi ile pistonla kompresyon artışı ve ihtiyacı kadar yakıt sağlanırsa daha fazla beygir gücü üretilebilir ve daha iyi hızlanabilir. Ama yakıt tüketimi ve periyodik bakım ve hava kirliğiği açısından ortaya istenmeyen bir model çıkar. Bunun hedef kitlesi ise spor otomobil kullanıcılarıdır. Ferrrari, Porsche, Corvette, Lombargini, vb. spor otomobil modellerinin yakıt tüketimlerini duysanız inanamazsınız. Dolayısıyla Nos sadece istenildiği an bu modifikasyonlar gibi efekt veren bir sistemdir. Daha fazla verilen benzinin aynı zaman dilimi içerisinde yakılmasıyla ortaya çıkan bir güç. Peki fazladan verilen benzinin yakılmasındaki patlama motorun bileşenlerine zarar vermiyormu?. Tabii ki hayır doğru kit ve doğru ölçekli jetlemelerle sonuç zararsız bir güç artırımıdır.

NOS ile;

1400 cc. 60 HP

1600 cc. 75 HP

1800-2000 cc. 100 HP

2500 cc. 125 HP

3000 cc. 140 HP güç almaktayız.

Genelde kitler karakteristik olarak aynıdır, sadece tek fark NOS ve benzin püskürtme memelerinin delik çapı farklıdır (jetleme). NOS kullanımı motora ekstra bir yüklemedir, dolayısıyla bu yükü sağlıklı bir şekilde yüklemeniz için kullanım süresi 20 saniye gibi bir süreyle kısıtlı tutulmuştur. Zaten bizim anlayışımızda daha fazlası yarış aplikasyonu için gereksizdir. Pistonlar ve segmanlarınız performans tipli olarak üretilmiş forged tabir edilen pistonlardan olursa daha fazla hp yükleyebilirsiniz ama zamanı uzatamazsınız. Kısaca size 50 kg. Ağır bir malzemeyi 10 metre taşıttırabiliriz ama 100 metrede yorulursunuz. Bu da basitce böyle, isterseniz aralıklı şekilde 15 saniye basıp 15 saniye bırakıp sonra tekrar basabilirsiniz.
Nitro Oksid Diğer Performans Ürünlerine Karşı
Maliyet açısından , NOS bir müşteriye alabileceği en üst performansı sunar. NOS sisteminin sadece birkaç yüz dolar karşılığında size sunduğu aynı miktardaki ekstra gücü temin etmek için karbürasyon, manifold, subap ve silindir kapak ürünleri, headers, piston, porting, polishing, supercharging veya turbocharging'e binlerce dolar harcayabilirsiniz. Fakat bu, diğer performans parçalarını da takmanız halinde menfaat elde etmeyeceksiniz demek değildir. NOS sistemini bir defa taktınızmı, bütün diğer performans parçaları da nitro'nun gücünü arttırır. Eğer paranız azsa ve buna rağmen çok daha fazla güç istiyorsanız en iyi seçim bir NOS Sistemidir.
NOS yanlızca bir part time güç arttırıcısıdır. Standart performans parçalarının tamamı motor üzerine ilave stres koyarak sürekli daha fazla yakıt sarfiyatı yaparlar; güç bela caddede kullanılabilen bir egzantrikle kötü bir rolanti ile şehirde dolaşmak ne acı vericidir. Talep edildiğinde gücün hazır olması NOS sisteminin büyük bir özelliğidir; o sadece sürücü ne zaman isterse çalışır. Geri kalan zamanlarda motor normal çalışmasını sürdürür; ekstra stres yoktur, ekstra yakıt sarfiyatı yoktur, sürüş problemi yoktur.


NOS Sistemlerinin Tipleri

NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır. Spray bar plate sistemleri; karbüratör ve manifold arasında bir ara plate ile kullanılan Powershot (güçlü atış), Cheater (aldatıcı), Big shot (büyük atış) gibi. Bu plaka, built-in olan spray barlarının içinden emme manifold kanallarına nitro ve ilave yakıt verir. Çoğu yakıt enjeksiyon motorları ve Top Shot gibi olan sistemler için olan nitro sistemleri, plate sistem teknolojisinin değişik şekilleridir. Plate sistemleri 50 ya da extra 400 beygir gücü verebilir. Çoğu plate sistemleri ayar yapılabilen beygir gücü kazanımı ve sistem ayarı için çıkarılabilen nitro ve yakıt jet özelliklerine sahiptir. Plate sistemleri cadde ve çoğu yarış sınıflarında kullanılır.
Diğer taraftan, direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine yakın olan herbir emiş yolu'na nitro ve ilave yakıt verebilmek için özel dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler kullanır. Bu sistemler, herbir silindire aynı miktarda verirken bolca nitro ve yakıt akıtır. Multiple stage direct port sistemleri, bazı profesyonel yarış motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış yapmıştır. Bütün NOS direkt Port sistemlerin özelliği beygir ayarlamaları ve sistem tuningi (ince ayar) için değiştirilebilen nitro ve yakıt jetleridir. Direkt port sistemleri aşağı yukarı hertürlü motorlarda hem cadde hem de yarış uygulamalarında kullanılır.Yakıt enjeksiyonu için olan bazı nitro sistemleri Direkt Port teknolojisinin değişik bir ifadesidir.
Benzin enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro ve yakıt enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme) kullanılır. Kuru manifold stili nitro sistemleri nitro'yu hava akımı içine olacak şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt, motorun kendi yakıt enjeksiyon memelerince verilir

NOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning)için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus.

Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de, Nitro deneyiminizin başarılı mı, başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi olacaktır. Daima herhangibir başlamadan evvel sisteminize konulan bütün talimatları okuyun! Motorunuzda bir şeyin değiştirilmesine karar verebilirsiniz veya dergilerde okuduğunuz sistemimizden farklı yeni bir şey dizayn etmiş olduğumuzu görebilirsiniz. Biraz zaman ayırarak bütün talimatları dikkatlice okuyun.
Daima tutucu şekilde başlayın. Tavsiye ettiğimiz jet kombinasyonları hakkındaki tavsiyelerimizi takip edin ve ayar gerektiren bir sisteme sahipseniz en alt seviyeden işe başlayın. Jetleri değiştirmek daima birkaç dakikanızı alır bu sebepten en üst seviyeden başlayarak gereksiz riskleri üstlenmeyin
Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi olun. Burada ileriye gitmeyin. Siz sadece motorunuzda bulunan parçaları kesin olarak biliyorsunuz. Bu parçalar hakkında şüpheniz varsa, bizim teknik hattımızı arayabilir ve size yüksek tecrübesi olan teknik elemanımız bu özel kombinasyonunuz için nelerin emin olduğu hakkında yardımcı olur. Motorunuzda neyin olduğunu bilmiyorsanız o taktirde motorun içindekilerin fabrikanın taktıklarından ibaret olduğu farzedilerek en emin durumda olacak ve bu uygulama için doğru sistemi seçeceksiniz.
Güç, yakıttan gelmektedir. NOS Sistemi çalışırken, sisteminizin tedarik ettiği ilave yakıt miktarıyla ilave güç ayarlanır. Eğer yakıt orada değilse hiçbir zaman güç olmaz ve hiçbir nitro miktarı veya başka bir şey onu geri getiremez.
Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı. Sistem yakıtı akıtırken, doğru yakıt basıncı okunur. Bazı yakıt basınç regülatörleri hatalı rakkam verirler, çünkü basınç okuma sistemi çalışmazken tırmanırlar. Bu olduğu zaman, gerçek akan yakıtın basıncı umulandan çok daha aşağıda olup, problem yaratacaktır. Yanlış ateşleme veya detonasyon ile ilgili problemlerle karşılanınca, DAİMA ilk önce nitro jet miktarını azaltın! Gücün yakıttan geldiğini hatırlayın, Nitro'dan değil, yakıt vermek suretiyle soğutmaya çalışmak, basit olarak biraz daha güç verir ve problemi karışık hale getirir. Karbüratörler aşırı zengin işleyen soğutucuyla jetlenir ve daha az güç üretir. Aşırı zenginleşerek jetlenen NOS sistemleri muhtemelen biraz daha güç verir, böylece problemlerle karşılaşırsanız, ilk evvela nitro jetin (jetlerin) miktarını azaltın. Sisteminizin nasıl çalıştığının yanıtını almak için bujilerinizi kontrol ettiğinizde, HERBİR BUJİYİ KONTROL EDİN, sadece kolay ulaşılabilenleri değil. İki silindir hiçbir zaman aynı şekilde çalışmaz.Nitronun bir karakteristik özelliği de bujileri temizlemesidir, öyle ki daha yeni takılmış gibi gelir.Buji porseleni üzerinde küçük gümüş parçacıkları gibi detonasyon işaretleri varsa nitro jet miktarını azaltın.Bujinin toprak kordonu bir mavimsi-gökkuşağı renkleri gösteriyorsa, nitro jet miktarını azaltın.Eğer toprak hattları erime emareleri veriyorsa, nitro jet miktarını azaltın ve daha kısa olan ve daha kalın toprak hatlı buji takın. Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt filitresidir. Sisteminizle birlikte verilen talimat broşürü nitro ve yakıt filitre elemanlarının nerede bulunduğunu gösterir, onları periyodik olarak kontrol edin.
Anlayamadığınız veya onaramadığınız bir problemle karşılaştığınızda bizi aramaktan çekinmeyin. NOS sisteminizden en iyi netice almanız için biz buradayız.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
CyniC_mUr@+
X-ADMİN
X-ADMİN
CyniC_mUr@+


Mesaj Sayısı : 70
GeRÇek İSiM : murat
LEVELX :
NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Left_bar_bleue1 / 1001 / 100NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Right_bar_bleue

RuH HaLi :
NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Left_bar_bleue100 / 100100 / 100NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Right_bar_bleue

SPEED : NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) 2810
ULKE : NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) 110
Kayıt tarihi : 08/01/08

LEVEL
ZONETURK: THEZONETURK

NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Empty
MesajKonu: Geri: NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM)   NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM) Icon_minitimeC.tesi Ocak 12, 2008 2:04 am

özcan sağol bn bu NOS un açılımını bilmiodm ii olmş sölediin Surprised
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: OTOMOBİLLER :: NITRO OXİDE SYSTEMS-
Buraya geçin: